Vandaag deel 3 met:
Adult / Child: De beroemde filmgenres – oorlogsfilms, westerns, enzovoorts – gaan over volwassenen, maar in dit hoofdstuk vertelt Jane Fonda het verhaal van achttien films over kinderen in film, uit Duitsland, België, Mongolië, Zweden, Rusland, Canada, Senegal, Argentinië en Schotland.
Economy: We hebben tot nu toe allemaal overvolle films gezien, maar wat zijn de visuele en verhaallessen over eenvoud die we kunnen leren van Claire Denis, María Luisa Bemberg, Kinuyo Tanaka, Agnès Varda, Valeska Grisbach en Desiree Akhavan
Editing: Hoe hebben filmmakers als Ava Du Vernay en Kathryn Bigelow in Amerika, Sarah Maldorer in Mozambique, Leni Riefenstahl in Duitsland, Drahomira Vihanova in Tsjechië en hun editors de uitersten van de montagetechnieken opgezocht?
POV: Is cinema de kunst van het point of view? Jocelyn Moorhouse, Ida Lupino, de Noorse Edith Carlmar, Sofia Coppola, de Italiaanse Liliana Cavani, Kelly Reichart, de grote Larisa Shepitko, Jennifer Kent en andere grote regisseurs demonstreren de kunst van point of view in films.
Close up: Close-ups films geven films hun intensiteit. Films uit België, Hongarije, Australië, Finland, China, Amerika, Frankrijk, Duitsland en Oekraïne laten zien hoe je die intensiteit het beste kunt bereiken.
Dream: Een van de grote filmsterren, Sharmila Tagore uit India, vertelt in dit gewaagde hoofdstuk over dromen in films, van Wayne’s World tot experimentele film, tot Jane Campion, Sally Potter, Bulgarije en stille films.