Jullie nieuwe site vind ik erg onoverzichtelijk.
Zojuist gekeken naar het dagprogramma. Ik wordt onrustig van alle heen en weer schietende beelden, waardoor ik niet eens toekom aan het rustig lezen van de filminformatie.
Ik denk dat jullie met deze site het doel voorbij schieten. Want het doel zou toch moeten zijn laagdrempelig, heldere informatie geven.
De site is niet laagdrempelig ( in tegenstelling tot de oude site) en zeker niet helder. Het heen en weer schieten van beelden die vervolgens ook nog eens door elkaar projecteren heeft naar mijn idee geen enkele meerwaarde?
Ik hoop dat jullie bij een volgende revisie van de site deze weer wat overzichtelijker kunnen maken.
Met vriendelijke groet
Wim
Beste Wim, het kan verkeren. De een vindt de site overzichtelijker -zie de reactie van Peter hieronder; de ander onoverzichtelijker. Daaruit blijkt maar weer dat het moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken. Neemt niet weg dat wij, achter de schermen, nog steeds druk bezig zijn om de site verder te vervolmaken.
——–
Goedemiddag,
De opzet van de nieuwe website is prima. In elk geval zeer overzichtelijk.
Het is alleen niet logisch dat ik onder “alle films” de films chronologisch gerangschikt zie en onder “deze week” alle films in willekeurig volgorde.
En het is jammer dat niet bij alle films consequent linkjes naar de Filmkrantrecensie staan.
Groeten,
Peter
Beste Peter, de volgorde van de films onder het kopje Deze Week is beslist niet willekeurig (ook al lijkt dat misschien zo). De films staan gesorteerd op datum eerste vertoning en verder op tijdstip eerste vertoning. Aangaande de opmerking over de recensie, daar zullen wij scherper op letten. Want als er een recensie is, dan mag zo’n link zeker niet ontbreken.
——–
Terwijl ik site openklikte dacht ik: Oh ja, Filmhuis, volstrekt verouderde en onoverzichtelijke site, dat wordt tobben. Maar wat een verrassing! Een mooie en onoverzichtelijke site, kleur, intuïtief doorklikken… Wat een verbetering, gefeliciteerd!
M.
Beste M. hartelijk dank voor je felicitaties. Wij zijn er blij mee!
——–
Ik vind het een mooie website; het is in het begin even wennen maar ja…. stilstand is achteruitgang. Anders zaten we nog steeds met gestencilde programma-aankondigingen.
Flip
Beste Flip, dank je voor je reactie. Wij doen ons best er iets moois van te maken.
——–
Moet even kwijt dat ik mij eeeeeeeenoemirriteer aan de nieuwe web site onwerkbaar !!!!!
Ajb mag de oude weer terug!!! Duidelijk overzicht ook wat die dag al geweest is Veeeeeeeele male overzichtelijk Deze web site is een drama Excuses
Beste Ingrid, wij vinden het jammer dat jij je zo enorm ergert aan onze website, maar de oude komt toch echt niet terug.
——–
Beste Lumens,
Ik geef de voorkeur aan de oude website. Ik vind deze niet handig. Maar dat kan ook wennen zijn. Inderdaad veel stappen.
Dat neemt niet weg dat ik nog steeds heel graag bij jullie films kom kijken. Zo een gezellig plek!
Groetjes,
Hélène
Beste Héléne, dank voor je reactie. Of het ooit naar ieders zin wordt, is natuurlijk de vraag, maar wij denken veel na over mogelijkheden de site handiger in te richten.
——–
Beste Lumens,
Mooie, site, maar ben er nog niet aan gewend. Mijn computer is waarschijnlijk te traag en safari niet geupdated waardoor het niet lekker snel overzicht geeft en als ik deze week aanklik komt er niets.
Maar, nogmaals, dat ligt vast aan mijn computer en het ziet er allemaal mooi uit.
Groet, Simone
Beste Simone, of het alleen aan jouw computer ligt, durf ik niet te zeggen. Het is vast een samenspel van verschillende, soms ongrijpbare, factoren.
——–
Beste redactie,
Ik heb de veranderingen op de nieuwe Lumen website met interesse gevolgd. Het ziet er prachtig uit, en complimenten om deze grootschalige modernisatie door te voeren. En dat met allemaal vrijwilligers.
Hier enige bevindingen en tips.
Algemeen
– Ik mis nog het vermogen – zoals op de oude website – om steeds door te klikken naar de volgende dag (ik kan alleen naar ‘Morgen’). Ik kan ook niet naar een specifieke dag (via een kalender functie).
-Als ik op ‘Deze week’ klik is ineens de balk ‘Vandaag – Morgen etc.’ verdwenen. Ik moet nu óf terugkeren naar vorige scherm of op de home button klikken
iPad
Op een iPad (met IOS9) werkt de website nog niet vlekkeloos; bij het scrollen blijven foto’s vaak ‘hangen’ in het scherm.
Een website is als een nieuw huis, je blijft er de eerste weken/maanden aan sleutelen. Ik weet zeker dat het steeds mooier zal worden. Keep on doing the good work!
Groet,
Marco
Dag Marco, het is zoals jij zegt. Wij bouwen stug voort. Tips van onze gebruikers zijn altijd welkom en wij gaan er serieus mee aan de slag. Dank dus.
——–
Hallo,
Ik wou graag mijn grote complimenten doorgeven over jullie vernieuwde
website !
Het ziet er werkelijk prachtig uit, overzichtelijk en sprankelend.
Een enorme verbetering met de sobere stijl van de oude site !
Vriendelijke groet,
Jaap.
Dag Jaap, dank voor de grote complimenten!
——–
Beste medewerkers,
Helaas moet ik jullie zeggen dat ik de nieuwe website:
Er prachtig uitziet……maar …… Ik vind het een ramp !
Was altijd blij dat jullie de Haagse website niet volgden – geen touw
aan vast te knopen.
De pagina’s laden slecht of helemaal niet. Voorheen kon je direct de
inhoud en de trailer zien. Plus de films in de kolom ernaast – de site
was fantastisch !
Waarom iets wat goed is veranderen ?!
Met vriendelijke groet,
M.
Geachte heer of mevrouw M., de belangrijkste reden om iets wat goed is te veranderen, is gelegen in de omstandigheid dat de oude site geen mogelijkheid bood voor on-line kaartverkoop. Hoewel wij het u vast niet helemaal naar de zin kunnen maken, weet wel dat wij nog steeds bezig zijn om zaken, als het laden van de pagina’s, te verbeteren.
——–
Dag lumenmensen,
Een dik compliment voor de prachtige website !
Geweldig dat het gelukt is.
Hartelijke groeten,
Berta
Dag Berta, dank je wel voor het compliment. Dat doet ons altijd goed.
Op de iPad werkt de site nog niet lekker, maar onze ontwikkelaar werkt aan een oplossing.
——–
Hallo Lumen,Ik wil graag een reactie over de website, helaas via de mail omdat ik op de site niet meer een reactie kan geven. Deze mogelijkheid is ´verdwenen`. Positief Super helder Uitnodigend Modern en doet recht aan het filmhuis. Punt van advies 1, In begin scherm 2 vormen van overzicht van filmen. De huidige en een overzicht in een oogopslag, zonder scrollen. 2, Hoe kun je in het programma op de site een stap terug. Kan dit ook op de site zelf aangegeven. 3, Al sneller in de beschrijving van de film, de mogelijkheid van de trailer aangeven. Overall, supergaaf en een site waar je je mooi mee presenteert. Succes Mirjam
Dag Mirjam, wij zullen intern zeker over je punten van advies spreken. Ten aanzien van je tweede punt, wil ik je de suggestie doen dat elke browser bovenin wel ergens een pijltje naar links laat zien, dat je kunt gebruiken om een pagina terug te gaan.
——–
Hallo filmhuis Mooie nieuwe site maar ik mis wel een snel en handig weekoverzicht… Johan of Sandra
Zoals eerder gemeld: wij werken hard aan een weekoverzicht.
——–
Mijn felicitaties het is inderdaad ???WooooooW???? ??????????? Marleen From Marleen’s iPhone.
Hallo Marleen, hartelijk dank voor je uitgebreide felicitaties!
——–
Hallo medewerkers van Lumen. Complimenten over deze website. Met een woord WAUW, alle lof. Van een trouwe bezoeker. Gr, Betsie
Hallo Betsie, hartelijk dank voor de complimenten.
——–
Hallo filmhuis, Gefeliciteerd met jullie moderne website, hij rammelt nog een beetje (jaja, ik weet dat het de eerste dag is 😉 Volgens mij werkt alles nog niet helemaal lekker, ook mis ik wat funktionaliteit. Wie hebben er getest, vraag ik me af. Maar goed, opbouwende kritiek: -Uitsluitend de films van vandaag en morgen staan er op, het zou handig zijn als er een hele week opstaat (of tenminste tot en met zondag, kun je je weekeinde vast plannen). -Waarom kan ik met mijn Limited-pas slechts een uur vantevoren een kaartje bestellen? Als ik twee films achter elkaar wil zien, moet ik tijdens de eerste film in de zaal mijn telefoon aanzetten en het tweede kaartje bestellen: ik mis dan een stuk film en de mensen om mij heen worden vast ook niet blij van al dat licht uit mijn telefoon. -Waarom is een mobiel nummer verplicht bij mijn akkount en kan ik geen vast nummer opgeven? (gelukkig kan ik wel 0151234567 invullen onder mobiel 😉 -Het zou handig zijn als je op de website kan zien of je al dan niet ingelogd bent (wat veel sites doen is dat ergens bovenin laten zien, zie voorbeeld Eliza in de bijlage) Dat was het wel zo’n beetje, hopelijk doen jullie iets met mijn tips/aanbevelingen. Groeten, Jako
Hallo Jako. Onze ontwikkelaar is bezig met een weekschema. Dus dat komt helemaal goed. Ten aanzien van je volgende twee vragen moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven. Dat zijn zaken van organisatorische/zakelijke aard en daar ga ik niet over. Wat betreft jouw laatste suggestie (al dan niet ingelogd), wij zullen onderzoeken of dat mogelijk is.
——–
Van: Flip Onderwerp: Jullie nieuwe website crasht aan de lopende band Datum: 7 januari 2016 17:52:40 CET Verstuurd vanaf mijn iPad Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is gezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico’s verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten.
Beste Flip, dat is nu jammer en zeker niet onze bedoeling. Dat onze site en een iPad niet elkaar beste vrienden zijn, is bekend. Onze ontwikkelaar zoekt naar een oplossing.
——–
Hallo, Ik vind hem mooi, de nieuwe website. Zou wel fijn als het certificaat nog geregeld wordt (als je dan toch besluit een https adres te gaan gebruiken), nu klagen mijn browsers over het feit dat deze https site niet geïdentificeerd kan worden en dat dit een mogelijk onveilige verbinding is. Voor het moment jullie maar even het voordeel van de twijfel gegund…. En ik mis het weekoverzicht: dat je in 1 keer kan zien welke films op welke tijden draaien de komende week. Of heb ik die gewoon nog niet gevonden? Groet, Alja
Hallo Alja, aan een week-overzicht wordt op dit ogenblik nog gewerkt. Wat jouw opmerking over het certificaat betreft dat heeft onze aandacht want het is nog niet zoals wij het willen hebben.
——–
Hoi, Ik opende zaterdag 9 januari om 18:48 de site van Lumen met google Chrome. Ik had verwacht op de home pagina het programma te zien van de films die zaterdag draaiden of op zijn minst de films die zaterdag nog zouden draaien. Echter, in plaats hiervan zag ik slechts de volgende voorstellingen:
14.30 PAWN SACRIFICE | (zonder bestel link) |
14.45 RAMS | (zonder bestel link) |
16.30 OUR LITTLE SISTER | (met(?!?) bestel link) |
……… | (verder niets!!) |
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Groet, Teake-Jan
Hallo Teake-Jan ook dit aspect van de site is nog niet naar onze wens. Het is de bedoeling dat een overzicht alleen de films toont waarvan de aanvangstijd nog niet is verstreken. Overigens, op de homepage tonen wij steeds drie films. Je kunt op Alles Vandaag klikken voor een overzicht van alle films op een bepaalde dag.
——–
Ik weet niet tegen wie ik het moet zeggen, maar wat een mooie website zeg! Mathilde
——–
Beste vrijwilligers die de website hebben gemaakt, De nieuwe website is echt prachtig, duidelijk en overzichtelijk. Prachtige foto’s. Mijn complimenten en hartelijk dank voor jullie werk. Met vriendelijke groet, Carolien
——–
Wow! Echt waanzinnig mooi de nieuwe website! Ik weet dat niet iedereen enthousiast was over het nieuwe logo en de nieuwe stijl. In mijn beleving is het fris, vernieuwend, modern en gewoon echt HeeL GAAF! Ik ben erg enthousiast.