De 17-jarige Sam heeft een hechte en warme band met haar vader Chris. Chris accepteert haar volledig zoals ze is, maar onder de oppervlakte sluimeren spanningen over het verleden. Wanneer ze gaan backpacken met Matt, een oude vriend van Chris, verandert de dynamiek. De twee mannen vullen de gesprekken met herinneringen en eigen sores, terwijl Sam vooral luistert en slechts op hun voorwaarden mag meepraten.
”The movie smoothly shifts from gentle comedy to emotional punch, modest in a way that sneaks up on you in the end, backed by Celia Hollander’s acoustic, folk-inflected score.’ – New York Times
‘So much of the grace and, ultimately, the emotional resonance of Good One lies in Collias’ performance, and how she turns a symphony of reaction shots into a portrait of a woman caught in a crossfire of middle-aged male malaise.’ – Rolling Stone
Wanneer een ogenschijnlijk onschuldige grap een ongemakkelijke wending krijgt, merkt Sam dat ze er alleen voor staat. Chris, van wie ze steun verwacht, stelt haar teleur. Dit moment dwingt haar om haar vader in een nieuw licht te zien en een belangrijk besluit te nemen over haar eigen toekomst.
India Donaldson (de dochter van regisseur Roger Donaldson) brengt met Good One een emotioneel gelaagd en subtiel speelfilmdebuut waarbij de nadruk ligt op de prachtige cinematografie en op datgene wat niet gezegd wordt, maar wel wordt gevoeld. Zonder oordeel legt Donaldson de dynamiek vast tussen de verschillende generaties. Good One is een intiem coming-of-age drama en een herkenbaar verhaal over familie, vertrouwen en vergeving.
De film werd geselecteerd voor de Directors Fortnight van zowel Sundance als het filmfestival van Cannes en heeft al meerdere prijzen en nominaties ontvangen.