Intiem portret van een man met dementie en de keuzes rond autonomie en levenseinde. Een Aziatische toerist bezoekt de toeristische hoogtepunten die Nederland te bieden heeft. Nadat hij zijn paspoort is kwijtgeraakt, belandt hij – door vooroordelen en aannames – in een vluchtelingenasiel op een voormalig luxe cruiseschip in Amsterdam. In afwachting van een oplossing voor zijn precaire situatie slaagt hij erin om via non-verbale communicatie bijzondere vriendschappen aan te gaan met de bewoners van het AZC.
ENGLISH BELOW
Nadat hij in slaap is gevallen onder een Nederlandse windmolen en achtergelaten is door een groep medereizigers, wordt een Aziatische toerist volledig verdwaald en zonder al zijn bezittingen wakker. Terwijl hij door Groningen loopt, wordt de hij aangezien voor een asielzoeker. Omdat hij zijn situatie niet kan communiceren, komt hij voor hij het weet terecht in een asielcentrum dat gevestigd is op een voormalig cruiseschip in Amsterdam.
Nu hij vastzit in de bureaucratie van zijn ‘asielaanvraag’, leeft hij samen en tussen de andere bewoners van het schip. Ondanks het feit dat hij alleen non-verbaal kan communiceren, kan hij toch vriendschappen met hen sluiten. De vluchtelingen vertrouwen hem hun verhalen toe en hij kan ze op emotioneel niveau begrijpen. Deze hybride film is geïnspireerd op waargebeurde gebeurtenissen en is ontwikkeld met non-acteurs en vluchtelingen die zichzelf spelen op het schip waar ze daadwerkelijk verblijven.
English
An Asian tourist visits the touristic highlights that the Netherlands has to offer. After losing his passport – due to biased assumptions about his identity – he ends up in a refugee asylum situated on a former luxury cruise ship in Amsterdam. Awaiting a solution to his precarious situation, he manages to start special friendships with the residents of the asylum through non-verbal communication.
After falling asleep under a Dutch windmill and left behind by a group of fellow travelers, an Asian tourist wakes up completely lost and without all his belongings. Walking around Groningen, he is mistaken for an asylum seeker. Because he is not able to communicate his situation, before he knows it, he ends up in an asylum centre that is situated on a former cruise ship in Amsterdam.
Now stuck in the bureaucracy of his ‘asylum application’, he lives together and amongst the other residents of the ship. Despite the fact that he can only communicate non-verbally, he is still able to make friends with them. The refugees confide their stories with him and he is able to understand them on an emotional level. This hybrid film is inspired by true events and is developed with non-actors and refugees who play themselves on the ship where they actually reside.